Jdi na obsah Jdi na menu
 


8. 4. 2009

 Maruš, skoč utopit koťata !“

Toníku, nedávej tý kočce žrát, víš přece, že si nachytá myši !“
„ Jak jste to říkala,pani Smutná ? Ka-stra-ce? Aháá, to znám, tam jsme byli loni zapsat chatu ! "

A tedˇ- mlíčko dáme kočičkám !!!

Výživa pro budoucnost. Všude.

Masivní reklama, časopisy pro ženy …

Zřetelný nápis, pod ním roztomilá blondýnečka podávající mističku s mlíčkem kočičce. Prostě idyla.

 

My rosteme na Sunaru, jásá reklama na další straně.

 

K tomu samozřejmě obsáhlé vysvětlení, jak je Sunar skvělý, nesmí chybět odborný rozbor a porovnání nevhodnosti mléka kravského s patřičným poukázáním na jeho nevýhody ( až se jeden diví, jak na tom mléce tolik zatěžujícím dětský organismus mohly předchozí generace vůbec vyrůst, a jak je možné, že se mnozí jeho konzumenti dožili vysokého věku )

 

Ale nic proti Sunaru, vždyť nám na něm vyrůstá nová generace.

 

V civilizované společnosti se ovšem koťata netopí, kočkám se podává k tomu určená strava a nemovitosti se chodí zapsat na katastr.

A zároveň se nedává mlíčko kočičkám.

 

Prkotina, říkáte si, takový zanedbatelný detail.

Zase se prostě našel nějaký šťoural ( tedy já ), který plete z …

však víte.

Jenže on pořádek dělá přátele, milí tvůrci sunarové megareklamy.

Náplní vaší práce je co nejlépe zajistit odbyt produktu.

Náplní naší práce je ochrana zvířat, osvěta a welfare.

A zde je jádro pudla.

Konejme tedy každý to své, ale konejme to v souladu s fakty 21.století.

 

Nenabývám dojmu, že po shlédnutí této reklamy naše mládež

houfně vyběhne dávat mlíčko kočičkám. Dnešní mládež má poněkud jiné starosti, než se zabývat stravováním kočiček.

To raději sem tam nějakou upálí nebo ukřižuje.

Nenabývám ani zásadního dojmu, že by na základě této reklamy byly v ohrožení kočičí žaludky.

 

Nabývám ovšem dojmu jediného – že danou reklamu stvořili ignoranti či naprostí amatéři. Nikoliv novátoři.

Jistěže, použitý slogan vhodně zapadá do kontextu - o to přece jde.

Proč se tedy zabývat danými fakty, vždyť to ta kočka přežije.

 

Pravda, sunaristé nepřišli s ničím novým, pouze rozšířili zástup nevzdělanců.

Fakt, že kočka pije mléko, je laická fáma, která zlidověla.

Jak je všeobecně známo, mléko kočkám sice chutná, ale neprospívá. Působením žaludečních šťáv se mléko v žaludku kočky srazí a stane se nestravitelným. Kočky nemají enzymy, které by byly schopny zpracovat laktózu, která v mléce je. Po jeho požití tedy trpí trávicími problémy a průjmem. A jak známo, od průjmu je jen krůček k dehydrataci, a dehydratace může sama o sobě ohrozit zvíře na životě, u malých koťat je to dokonce velice častý jev.


 

Mléko neumí kočičí žaludek strávit. Slovy propagátorů Sunaru : „kravské mléko nebylo přírodou vyvinuto pro dětský organismus, ale ani pro ten kočičí, a svým složením ho spíše zatěžuje“.

Reklama na Sunar tedy kráčí mílovými kroky zpět, do doby tmářství.Jestli ono to nebude tím, že jsme od dětství masírováni obrázky kočiček pijících mlíčko,stejně jako ježečků nesoucích si na bodlinkách jablíčko.
A tak mnozí zaostalci stále dokola servírují kočkám mléko a jsou hrdí na to, jak jim k těm myším steakům přilepšili.

No nekupte to !

Zvláště pak, když se na nás valí reklamy v podobném duchu.

Mlíčko dáme kočičkám - tak co, Maruš, už jsi ty koťata utopila ?“


 

© Aga Grey 2009

 

Náhledy fotografií ze složky SUNAR

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA